Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

Συνέντευξη με την εικονογράφο του παιδικού βιβλίου "Νάσος το ελεφαντάκι - Το μακρύ ταξίδι" Ελένη Πεχλιβάνη

Καλωσορίζουμε την  Ελένη Πεχλιβάνη στο The book time 



Ελένη Πεχλιβάνη


Ζητήσαμε από την φιλοξενούμενή μας να γράψει μόνης της ένα σύντομο βιογραφικό,  και μας έγραψε τα πιο κάτω :

Η Ελένη Πεχλιβάνη γεννήθηκε το 1978.

Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανώτατη σχολή καλών τεχνών της Αθήνας με καθηγητές τους Γ.Ψυχοπαίδη και Α.Χριστάκη,από όπου αποφοίτησε τον Σεπτέμβριο του 2009.Κατά τη διάρκεια των σπουδών της παρακολούθησε μαθήματα Χαρακτικής,Σκηνογραφίας και Φωτογραφίας.

Τον Μάρτιο και Οκτώβριο του 2010 ανέλαβε την οργάνωση του εικαστικού τμήματος με παιδιά ηλικίας 5-­7 και 8­-12 στο Μουσείο Μπενάκη,ενώ τον Φεβρουάριο του 2011 οργάνωσε το εικαστικό τμήμα με παιδιά ηλικίας 5-­7 και 8-­12 στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης.
Στο 4ο έτος των σπουδών της πηγαίνει με το πρόγραμμα "ERASMUS"στη σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Halle στη Γερμανία.

Έχει πραγματοποιήσει τρεις ατομικές εκθέσεις:

2013 Ίδρυμα Παπανικολάου (Κομοτηνή)
2011 Πολυχώρο Μεταίχμιο (Ιπποκράτους,Αθήνα)
2010 “Γκαλερί ­7” (Κολωνάκι,Αθήνα)

Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές,θεματικές εκθέσεις,κάποιες από αυτές ήταν:

2015,Ομαδική έκθεση ,"Make a wish Ελλάδος".Οργάνωση:Art Links Wishes 2015.
2015, Συμμετοχή στην ανακαίνιση των δυο Παιδιατρικών Νοσοκομείων της Αθήνας,"Αγ.Σοφιας"και" Αγλαίας Κυριακού"
2015,"Μαγικο Ταξίδι-Αλλαχού",Γκαλερυ "7" 
2014,"Παιδί και Παιχνίδι στη Ζωή και στην Τέχνη" Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων"Μελίνα"
2012, Eπελέγη έργο της να συμμετάσχει στην 5η Διεθνή Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου. 5th Beijing International Art Biennale, China 2012 "Future and Reality"
2012,Ομαδική εκθεση/Ελένη Πεχλιβάνη-Κωνσταντινίδης Σαββας,εικαστικός χώρος "BRIKI",Σέρρες
2011, έλαβε μέρος,με τη "Γκαλερί 7", στην 17η διοργάνωση της Διεθνούς Συνάντησης Σύγχρονης Τέχνης "ART­ ATHINA" στην οποία συμμετείχαν 58 γκαλερί από 9 χώρες (Αγγλία,Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ιαπωνία, Ιταλία, Κύπρος) με έργα περισσότερων από 350 καλλιτεχνών, καθώς και 40 φορείς που σχετίζονται με τη σύγχρονη τέχνη (μουσεία,ιδρύματα, εκδόσεις τέχνης και media).
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα
2011, διακρίθηκε με το 1ο βραβείο στον εικαστικό Διαγωνισμό με θέμα "Γυναίκα",που έγινε στη μνήμη του ιδρυτή του Κ.Ανδρέου.Γλύπτη ζωγράφου και χαράκτη,από το Κοινωφελές Ίδρυμα "Κωνσταντίνου Ανδρέου.
2010, "Εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Ν.Αφρική,για το Παγκόσμιο κύπελλο 2010.
2009, "Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης,με θέμα "Σινεφίλ­Cinephile ­ 14 καλλιτέχνες πάνε Σινεμά"
2009,"Κέρδισε το 3ο βραβείο στο Διαγωνισμό αφίσας για την Οδική Συμπεριφορά και Ευγένεια στους Δρόμους
2008,"Τσιγγάνοι"Τεχνόπολη του Δήμου Αθηνών
2007,"Οκτώ Γυναίκες" Δήμος Χίου
2007,"Εκθεση Φωτογραφίας"BIOS
2007,"Με θέμα το παιδί"Νοσοκομείο Παίδων
2005,Εκθεση Χαρακτικής,ΑΣΚΤ


Τ.Β.Τ. Πότε κατάλαβες ότι αγαπάς τη ζωγραφική και τι σε βοήθησε να το αντιληφθείς;

Ε.Π. Από παιδί μου άρεσε να ζωγραφίζω, ήτανε ο δικός μου τρόπος επικοινωνίας! Όμως
όλο αυτό που ένιωθα μέσα μου είχε την ανάγκη να ωριμάσει και να εκφραστεί σε
μεγαλύτερη ηλικία. Σημαντικό ρόλο στην καλλιτεχνική μου πορεία έπαιξε το
γεγονός ότι είχα δίπλα μου ανθρώπους που με ενθάρρυναν και με στήριξαν να
ανακαλύψω αλλά και να κυνηγήσω αυτό που τόσο αγαπάω, τη ζωγραφική!








Τ.Β.Τ.  Ποιες τεχνικές χρησιμοποιείς για την εικονογράφηση ενός βιβλίου;

Ε.Π. Η τεχνική μου είναι μεικτή. Ποτέ δε χρησιμοποιώ μόνο ένα υλικό στις εικόνες μου.
Μου αρέσει να πειραματίζομαι με την τεχνική του κολλάζ, με ακρυλικά, ακουαρέλα
και χρωματιστά μολύβια! Όλο το βιβλίο είναι δουλεμένο στο χέρι. Αυτή η επαφή με
το χαρτί και τα χρώματα, οι μικρές ατέλειες που δημιουργούνται, το παιχνίδι με τα
υλικά με συναρπάζει.







Τ.Β.Τ . Μπορεί η εικονογράφηση των παιδικών βιβλίων να εισάγει τα παιδιά στον κόσμο
των εικαστικών;

Ε.Π. Ναι και βέβαια μπορεί! Μια καλή εικονογράφηση σε συνδυασμό με ένα καλό
κείμενο μπορεί να εξιτάρει την φαντασία ενός μικρού αναγνώστη. Να του δώσει
έμπνευση και ώθηση να καλλιεργήσει αλλά και να εισχωρήσει στον κόσμο των
εικαστικών! Να ανακαλύψει μέσα του την ανάγκη για πειραματισμό με τα χρώματα,
το σχέδιο αλλά και την επαφή με καινούργια μέσα έκφρασης!






Τ.Β.Τ.  Πως επέλεξες το συγκεκριμένο εξώφυλλο;

Ε.Π. Θεωρώ πως ο σωστός σχεδιασμός του εξωφύλλου είναι το Α και το Ω σε ένα βιβλίο.
Ο αναγνώστης το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξει είναι το εξώφυλλο. Είναι
σημαντικό να επιλέξεις το σωστό σημείο που θα μπει ο τίτλος και το όνομα της
συγγραφέως. Όμως η εικόνα που επέλεξα για να μπει ως εξώφυλλο ήθελα να είναι
αισιόδοξη και ευχάριστη για ένα τόσο ευαίσθητο αλλά παράλληλα δυνατό θέμα!







Τ.Β.Τ.  Πως εμπνεύστηκες σχεδιαστικά τον ήρωα του βιβλίου;

Ε.Π. Έπαιζα, κόβοντας μικρά χαρτάκια και μέσα από το τυχαίο εμφανίστηκε η φιγούρα
του μικρού ελέφαντα...Το ένιωσα αμέσως ότι είχα στα χέρια μου τον ήρωα μου!
Πρόσθεσα τα χαρακτηριστικά του με τον τρόπο που ξέρω και το αποτέλεσμα ήτανε
αυτό που βλέπετε.






Τ.Β.Τ.  Νιώθεις ότι κρύβεις ένα παιδί μέσα σου που βγαίνει όταν εικονογραφείς;

Ε.Π. Το παιδί που κρύβω μέσα μου με "γαργαλάει" να δημιουργήσω και να παίξω με τα υλικά...Άλλωστε φαίνεται στην προσωπική μου δουλειά!


Ελένη Πεχλιβάνη 




Τ.Β.Τ.  Τι είναι αυτό που σε ώθησε να ασχοληθείς με την εικονογράφηση;

Ε.Π. Πάντα μου άρεσε να δημιουργώ ιστορίες για παιδιά μέσα από τη ζωγραφική μου. Η
ιδέα όμως που είχαμε πριν από ένα χρόνο με την συγγραφέα Βιβή Καββαδά να

φτιάξουμε ένα βιβλίο μου έδωσε το έναυσμα! Η πορεία ήτανε απίστευτα "μαγική" 
και διασκεδαστική και μου άνοιξε νέους ορίζοντες στο χώρο της εικονογράφησης
αλλά και της τέχνης γενικότερα!




Τ.Β.Τ.  Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των ζωγραφικών σου έργων;

Ε.Π. Τα χαρακτηριστικά των έργων μου είναι οι έντονες χρωματικές αποχρώσεις,
πολύχρωμες φιγούρες, τελίτσες και μοτίβα που επαναλαμβάνονται. Συνδέω τα
διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιώ, όπως ακρυλικά, άμμο, παστέλ, φύλλα χρυσού
και κλωστή τα οποία όλα αυτά μαζί θυμίζουν από μακριά πλουμιστό χαλί Ανατολής.
Επίσης μέσα στα έργα μου ανακαλύπτεις μάσκες αρχαϊκές, ελέφαντες, μιναρέδες,
χρωματιστά κτίρια καθώς και πρόσωπα αποτυπωμένα γραμμικά και σε προφίλ,
όπως σε ένα θέατρο σκιών. Ο τόπος που δημιουργώ στα έργα μου είναι με εικόνες
που σφράγισαν τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια στην Κομοτηνή, την πόλη που
μεγάλωσα!






Τ.Β.Τ.  Πως περνάς τον χρόνο σου όταν δεν ασχολείσαι με την εικονογράφηση;


Ε.Π. Παίζοντας με την κόρη μου, ζωγραφίζοντας  και διδάσκοντας ζωγραφική σε παιδιά!










The book time 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου